Vi escumós Torelló Finca Can Martí
Tots els vins i escumosos Corpinnat de Torelló tenen el seu origen en les vinyes de Can Martí, de 135 hectàrees, finca de la família Torelló des de 1395. Situada a Gelida, a l’Alt Penedès.
Vi escumós Torelló Finca Can Martí
Tots els vins i escumosos Corpinnat de Torelló tenen el seu origen en les vinyes de Can Martí, de 135 hectàrees, finca de la família Torelló des de 1395. Situada a Gelida, a l’Alt Penedès.
Inici > Col·lecció Torelló > Vi escumós Corpinnat > Torelló Finca Can Martí

Torelló
Finca Can Martí 2019
Varietats: 73% Macabeu i 27 Garnacha negra de la nostra Finca Can Martí.
Elaboració: Les dues varietats es premsen conjuntament. La varietat negra es vinifica com si fos una varietat blanca. A les nostres premses disposem de la tecnologia Inertys que protegeix el most de la oxidació en el moment del premsat. A l’hivern es realitza el cupatge de les diferents varietats, l’embotellat i posteriorment la segona fermentació en ampolla.
Criança: Mínim de 72 mesos en ampolla. Cada any es realitza el poignettage (agitació de l’ampolla), que fa que els llevats tornin a barrejar-se amb el vi. D’aquesta manera l’escumós s’enriqueix en aromes i sabors. A la contraetiqueta s’indica la data de desgorjament.
Nota de tast: De color groc llimona amb tonalitat ambre, aquest Corpinnat és una expressió de precisió artesana on la vinificació en blanc de la garnatxa negra es dona la mà amb la frescor mediterrània del macabeu. En nas es mostra una complexitat fascinant i neta, el macabeu aporta la frescor cítrica i de poma verda, mentre que la garnatxa negra afegeix notes de fruita de pinyol i una delicada essència floral. És un nas vibrant, on la puresa de la fruita és la protagonista absoluta. En evolució apareixen els torrats de la llarga criança. A la boca té l’atac, fresc i viu d’un gran escumós, però la garnatxa li confereix una estructura i una sedositat en boca que el fan únic. És un vi amb volum, capaç d’omplir el paladar amb una bombolla finíssima i integrada. La mineralitat calcària de la nostra Finca Can Martí apareix al final, aportant longitud i un toc salí molt elegant.
Presentació: 75 cl.


















